torsdag 11 oktober 2012

Shoo Mannen

Idag tänkte jag tipsa om en bok som jag inte läst ännu, men som jag förutsätter är bra. Det är Douglas Foleys senaste bok: Shoo Mannen.

Ni har säkert läst Shoo Bre och Shoo Len, annars är det dags att göra det. Inte för att ni måste det för att hänga med i Shoo Mannen  (böckerna är fristående från varandra, men med liknande teman) utan för att dom är bra änna.

Det jag förväntar mig av Shoo Mannen är en ganska mörk berättelse fylld med spänning, kärlek och komplicerad vänskap. Och jag är säker på att Foley kommer att leverera även denna gång.

Från bokens baksida:
"Djano är 18 år och går på restauranglinjen i Stockholm. Hans mål är att en dag öppna eget. Men det kostar.
Vännen sedan barndomen, Rafa, vill också starta eget och är otålig. Han har stora ambitioner trots att han har hoppat av gymnasiet och driver omkring. En dag säger han till vännerna att det enda sättet att skaffa pengar fort är att råna McDonald’s. Efter mycket tvekan ställer Djano upp. De är ju ändå bästa vänner.
Men när Djano förälskar sig i Nadia som spelar fiol som en gudinna och gör Djano lycklig som ingen tidigare gjort, förändras villkoren. "

 
I början av året kom ju även filmatiseringen av Shoo Bre. Personligen blev jag inte direkt jätteimponerad, boken är mycket bättre. Men filmen går ju att låna gratis från biblioteket så det kostar dig inget att kolla…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar