torsdag 16 augusti 2012

Borderlands 2

Den 21 September i år släpps ett spel som i alla fall jag väntat länge på: Borderlands 2.
Ettan (läs mer här) var ett av mina favorit släpp 2009 och mina förväntningar inför Borderlands 2 är väldigt höga.

Tvåan kommer i det stora hela att vara som ettan (Det vill säga: skjuta, göra uppdrag, levla, hitta nya feta vapen och tillbehör. Om och om igen!) och det kommer att utspela sig 5 år efter första Borderlands. Handlingen skriver jag inget om, jag tycker inte att det är så intressant. Jag vill skjuta och levla. Men givetvis så länkar jag så ni som är intresserade kan läsa själva.

I Borderlands 2 är det 4a nya klasser/karaktärer, med nya förmågor, som man kan spela med (dock kommer de fyra karaktärerna från Borderlands ett att återkomma i spelet som NPC:er) . Grejer i Borderlands 2 som jag tycker verkar schyst är att man skall kunna skräddarsy vapnen en del samt att AI:n (AI = Artificiell intelligens) skall ha utvecklats. Så förvänta dig att en hel del av fienderna kommer att agera liter mer rationellt och ha lite mer överlevnadsinstinkt (dvs. inte rusa rakt mot dig och ge dig perfekta tillfällen att skjuta på dom).

Passa på att ställa dig i kö redan nu, finns till Xbox 360 och Playstation 3. 15 års gräns gäller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar