torsdag 21 juni 2012

Tecknade Bilbo

När vi hade temat klassiker på bloggen så tipsade jag om en av mina gamla favoriter, Bilbo: en hobbits äventyr. När jag rotade runt i serieavdelningen här i Tuve så hittade jag en tecknad version! I snygga färgteckningar får vi följa Bilbo på hans äventyr. Vilket jag inte kommer skriva om igen eftersom jag redan gjort det en gång. Men som sagt, en tecknad version för den som inte pallar läsa vanliga boken.

Jag älskar orcherna i boken! Mycket snyggare än i filmatiseringen av Sagan om Ringen trilogin (och jag antar att de kommer se likadana ut i filmatiseringen av Bilbo), men det kanske jag bara tycker för att jag spelade så mycket Drakar och Demoner när jag var yngre och att orcherna i serien är tecknade som de var i alla böcker då? Oavsett så är orcher asbra. Mycket fräckare än alver! Alver är fåniga, eller?

Utgavs i tre delar, antingen lånar du en del åt gången eller så lånar du samlingsvolymen som innehåller alla tre delarna.

                                            Orcher - inte alltid så sympatiska.. men alltid asfräcka!

1 kommentar:

  1. Alver är alldeles för kristet goda och hobbitar för menlösa. Orcher däremot gillar jag skarpt!

    SvaraRadera