måndag 30 maj 2011

Alla dessa serier!

Hej.

Idag tänkte jag tipsa eller påminna om lite fortsättningar på bokserier som dykt upp på bibblan.

Kanske har ni glömt av att hålla koll på när fortsättningen kommer eller så kanske ni inte visste om att de fanns.

En sak är iaf säker: det är snart sommar och ALLA behöver en go serie att försvinna in i.


Första påminnelsen/tipset är tredje och sista boken om Turk och Ayla. Den heter Sista skottet och precis som tidigare delar är basket och kärlek de viktigaste komponenterna. Du kan läsa om första boken här och om andra här.


Nästa tips är fortsättningen på Fallen ängel: Förlorad ängel. Jennie på Collaget sammanfattade Fallen ängel såhär: ” Det är mörkt, passionerat och dramatiskt.”

Tyvärr verkar tvåan inte vara lika bra som ettan (inte enligt de recensioner jag läst iaf) Tråkigt. Men gillade du ettan skall du ju helt klart ge den en chans.


Del fem av Tim bowlers sereie Blade har kommit, den heter Slå tillbaka. Kristian beskrev del ett som "en korsning mellan Oliver Twist (klassiker, Dickens, ja, ni vet...) och Gangsterbröder." Jag tycker det är en ganska klockren beskrivning.


Del fyra i Julia Sandstöms fantasy-serie Nyckelväktarna har även den dykt upp. Den heter Till sista vingslaget. Jag måse erkänna att jag inte läst någon av de tidigare delarna. Nån som läst dom, är dom bra? Jag ville mest tipsa om serien för att jag blir så väldigt imponerad av att hon hunnit skriva och ge ut fyra riktigt tjocka böcker.. och hon är född 1990. Imponerande! När jag var 21 kunde jag knappt knyta skosnörena....


Hm. Det var nog allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar